WOOD HUB valt in prijzen, verkoop aan Ethias afgerond
22.12.23

WOOD HUB valt in prijzen, verkoop aan Ethias afgerond

WOOD HUB, het duurzaamste kantoorgebouw van Brussel, werd in november in gebruik genomen en viel direct in de prijzen. Zo nam het een Belgian Construction Award in ontvangst en werd het uitgeroepen tot 'Project of the Year' door PropTechLab. Bovendien werd de verkoop tussen BPI Real Estate en Ethias succesvol afgerond waardoor Ethias vanaf vandaag officieel eigenaar is van dit bijna-energieneutraal gebouw

In december werd BPI Real Estate op de 'Belgian Construction Awards' beloond met de zilveren 'Climate Future Project Award' voor de realisatie van WOOD HUB. Deze prijs, georganiseerd door Bouwkroniek, werd toegekend door een jury die WOOD HUB bekroonde voor de doorgedreven innovatie en duurzaamheid van het gebouw. Daarnaast werd WOOD HUB recentelijk uitgeroepen tot 'Project of the Year' tijdens de 'Belgian Proptech Trophy' die innovatie in de bouw- en vastgoedsector viert.

Deze week werd ook de verkoop van Wood Hub aan Ethias afgerond dat zich nu de eigenaar mag noemen van het duurzaamste kantoorgebouw van Brussel. De prijzen versterken Ethias in haar streven naar een duurzaam en verantwoord investeringsbeleid. De acquisitie vormt een essentieel onderdeel van de diversificatie van Ethias' vastgoedportefeuille en voldoet volledig aan haar strenge normen op het gebied van kwaliteit, comfort voor de bewoners en ecologische duurzaamheid.

Isabelle Vanderkelen, Head of Real Estate van Ethias: "Dit kantoorgebouw markeert onze ambitie om in de toekomst te investeren. Alles moet uiteindelijk duurzaam zijn. We zijn dan ook zeer blij te kunnen samenwerken met de groep CFE die onze waarden deelt op vlak van welzijn, duurzaamheid en innovatie."

Voor CFE is WOOD HUB een nieuwe realisatie in het groeiende portfolio van uiterst duurzame gebouwen. Het bouwt zo bijvoorbeeld ook momenteel aan ‘Zin in No(o)rd’, de duurzaamste renovatie van de Benelux, en realiseerde in Brussel al het gebouw ‘Monteco’ en ‘Gare Maritime’, beiden referenties in de sector. De komende jaren zal de CFE Groep ook het ‘Kronos’-gebouw in Luxemburg realiseren dat onder andere het nieuwe hoofdkantoor van KPMG zal huisvesten. Rode draad in elk project is het gebruik van duurzame materialen en technieken en energie-optimalisatie door gebruik van slimme technologie.

Jacques Lefevre, CEO van BPI Real Estate"We zijn zeer fier op ons groeiend aantal uiterst duurzame gebouwen. En vooral ook dat partners als Ethias in dezelfde toekomst geloven. Het is met sterke partners als hen dat we de status quo kunnen uitdagen en veranderen wat niet duurzaam is."

Over WOOD HUB

WOOD HUB, een kantoorgebouw van 7.300 m², werd ontwikkeld door BPI Real Estate, een toonaangevende ontwikkelaar actief in België, Luxemburg en Polen. De bouw werd uitgevoerd door BPC Group samen met WOOD SHAPERS, expert in grootschalige prefab biobased materialen. VMA stond in voor de installatie van alle technieken, inclusief de VMANAGER-software die alle gebouwtechnologieën in één platform centraliseert. Dankzij de gemengde draagconstructie van hout en beton, het “fossil free” en “smart building” energiebeheer, evenals de certificeringen BREAAM® Outstanding en WELL® Platinum, stelt WOOD HUB een nieuwe standaard op het vlak van duurzaam en innovatief bouwen.

Voor meer informatie : www.woodhub.be

• WOOD HUB valt in prijzen, verkoop aan Ethias afgerond

Pers contact

Sandra Gottcheiner
- Development & Innovation Director

sgottcheiner@bpi-realestate.com

Over BPI Real Estate

BPI Real Estate is de vastgoedafdeling van de multidisciplinaire groep CFE, opgericht in 1880 en actief in België, Luxemburg en Polen in 4 kernactiviteiten met een sterk groeipotentieel omdat ze het potentieel hebben om de wereld van morgen vorm te geven: vastgoedontwerp en -ontwikkeling, multitechnieken, bouw en renovatie en duurzame investeringen. Met een expertise van 35 jaar, heeft BPI Real Estate de ambitie om de status quo uit te dagen en een positieve verandering teweeg te brengen in de ontwikkeling van vastgoed om innovatieve, inclusieve en ecologisch verantwoorde stadsplanning in te zetten die het welzijn van toekomstige generaties vergroot. BPI Real Estate ontwikkelt deze knowhow in de sectoren zoals residentieel, kantoren, retail, diensten en specifieke producten. Het bedrijf brengt haar expertise in vastgoedontwerp en -ontwikkeling ook in voor Wood Shapers, een Belgisch en Luxemburgs bedrijf dat eind 2019 werd gelanceerd door BPI Real Estate en CFE Contracting (beide behorende tot de groep CFE) en dat zich voornamelijk toelegt op de ontwikkeling, het ontwerp en de duurzame houtbouw en geprefabriceerde materialen.

Ethias

Albane Lairesse

press@ethias.be

Over Ethias

Ethias is een opmerkelijke Belgische verzekeringsmaatschappij, dankzij haar unieke bedrijfsmodel gebaseerd op directe, digitale en publieke diensten, de inzet van haar 1.900 medewerkers, het vertrouwen van haar klanten (1.200.000 particulieren en meer dan 40.000 klanten in de publieke en de privésector), de steun van haar aandeelhouders, 100 jaar ervaring en een stevige financiële basis.

Gesteund door een solide groepsstrategie innoveert Ethias voortdurend om waarde te creëren en te voldoen aan de behoeften van morgen via ecosystemen op het vlak van bijvoorbeeld gezondheid, mobiliteit en huisvesting. Met haar 'fygitale' aanpak en maatschappelijke verantwoordelijkheid wil Ethias niet alleen een verzekeraar zijn, maar een partner voor alledag, toegankelijk voor iedereen.

Klik hier voor meer informatie over onze duurzaamheidsstrategie.

CFE Group

Ann Vansumere
- Communication Manager

ann_vansumere@cfe.be

Over CFE

De groep CFE is een multidisciplinaire speler die totaaloplossingen ontwikkelt voor complexe uitdagingen in de markten van duurzame gebouwen, slimme industrieën en energietransitie. Haar dochterondernemingen zijn actief in de segmenten vastgoedontwikkeling, bouw & renovatie, multitechnieken en investeringen. De 3.200 medewerkers en arbeiders van CFE streven ernaar om de status quo uit te dagen en te veranderen wat veranderd moet worden voor de volgende generaties. De groep is actief in België, Luxemburg, Polen en Nederland.

Naverkoopdienst

Onze klantendienst biedt u bijstand, ook na het overhandigen van de sleutels van uw appartement, bijvoorbeeld voor het corrigeren van de eventuele foutjes die bij de oplevering gebleken kunnen zijn.